Enhesa partnership

BUREAU VERITAS GAAT PARTNERSHIP AAN MET ENHESA

mei. 30 2023

Voor dienstverlening inzake naleving van de regelgeving (compliance) en duurzaamheid voor organisaties in het VK, Nederland en België.

Bureau Veritas is een partnership aangegaan met Enhesa, een toonaangevende kennisverstrekker rond regelgeving en duurzaamheid wereldwijd, om diensten aan te bieden inzake naleving van de regelgeving (compliance) voor bedrijven wereldwijd van iedere omvang.

Dankzij dit partnership kunnen organisaties in het VK, Nederland en België gebruikmaken van end-to-end dienstverlening op het vlak van naleving van de regelgeving en duurzaamheid, met inbegrip van ESG-, VGM- en duurzaamheidsvereisten, als onderdeel van het BV Green Line leveringsprogramma.

Bedrijven worden zo in staat gesteld hun duurzaamheidsdoelstellingen te implementeren, te meten en te behalen. De lokale teams van Bureau Veritas zullen, uitgaande van de wettelijke vereisten die door Enhesa in kaart zijn gebracht, de compliancestatus van de klant onder de loep nemen. Dat kan voor specifieke gebieden of locaties, voor een algemeen overzicht of via onderzoek ter plaatse. Bureau Veritas draagt zo actief bij aan verbeterde naleving door de klant.

Voor klanten die internationaal actief zijn, zullen de teams van Bureau Veritas in Nederland, België of het Verenigd Koninkrijk samenwerken met het netwerk van Bureau Veritas om aan de compliancegerelateerde behoeften van de klant te beantwoorden. Dit biedt onze klanten efficiëntie dankzij de schaalbaarheid en de gecentraliseerde aanpak van dergelijke projecten. De klant beschikt over één centraal aanspreekpunt bij Bureau Veritas en kan rekenen op een breed ondersteunend netwerk.

Als onderdeel van dit partnership kan de klant gebruikmaken van de bestaande diensten van Bureau Veritas ter ondersteuning van de voorbereiding, de inventarisatie, het beheer en de verbetering van zijn compliance- en duurzaamheidsprogramma's, gekoppeld aan Enhesa’s kennisverwervingshulpmiddelen om de nalevingsvereisten in kaart te brengen.
|
Bureau Veritas is voortaan ook een officiële distributeur van regelgevingsdocumentatie van Enhesa. Dit maakt de verwerving van die documentatie eenvoudig en betaalbaar voor de klant. Ook zal Bureau Veritas klanten van Enhesa audithulpmiddelen op maat aanbieden in het kader van dit partnership. Enhesa biedt regelgevingsdata en -kennis, terwijl Bureau Veritas ter plaatse voor monitoring van de naleving zorgt. Dit biedt samenwerkingmogelijkheden met toekomstige klanten op het vlak van verbeterde compliance via de verstrekking van actuele, toegankelijke informatie en praktische inspecties in lijn met de vereisten binnen de industrie.

Diego Antoniali, Vice President Marketing and Sales – Bureau Veritas Zuid- en West-Europa: “Het is ons een groot genoegen om samen te werken met Enhesa en zo onze compliance-expertise en -diensten uit te breiden. Zo kunnen we onze gezamenlijke klanten wegwijs maken in het voortdurend veranderende regelgevingslandschap. Ons unieke partnership zal onze klanten toegang bieden tot een reeks consultancydiensten die elkaar onderling aanvullen. Zo zijn zij er zeker van dat ze aan hun reglementaire verplichtingen voldoen, ongeacht hun locatie of omvang.”

Shannon Summers, Global Head of Alliances bij Enhesa: “De combinatie van Enhesa’s wereldwijde kennis van de regelgeving en de brede consultancyexpertise van Bureau Veritas levert een win-winsituatie op voor onze gezamenlijke klanten. Dit partnership vormt voor beide organisaties een niet eerder genomen stap. Onze klanten kunnen nu gebruikmaken van een compleet pakket EHS&S-ondersteuning, samen met toegang tot een brede waaier aan aanvullende adviesdiensten, waaronder ESG- en VGM-begeleiding.”

Over Enhesa
Enhesa is de toonaangevende kennisverstrekker inzake regelgeving en duurzaamheid wereldwijd. Als vertrouwenspartner bieden wij het wereldwijde bedrijfsleven de nodige inzichten om vandaag te handelen en zich voor te bereiden op morgen, en zo een duurzamere toekomst te creëren. Dit heeft een positieve impact op ons milieu, onze gezondheid, onze veiligheid en onze toekomst. Wij wijzen bedrijven de weg binnen het snel veranderende compliance- en duurzaamheidslandschap en bieden hen niet alleen inzicht in wat zij (als eerste) moeten doen, maar ook hoe ze dit kunnen aanpakken. Zowel binnen hun unieke activiteit als overal ter wereld. Nu en in de toekomst.  Website: enhesa.com

Bureau Veritas contacts :
Youri van Nes – youri.van-nes@bureauveritas.com
Harm-Jan Boers – harm-jan.boers@bureauveritas.com

Enhesa contacts :
John Roderick – john@jroderick.com
Sophie Smeets – sophie.smeets@enhesa.com

Zie voor meer informatie Compliancemanagement.

Enhesa logo