Rinie van Bemmelen

BV TRUSTMAKER Rien van Bemmelen

oct. 21 2022

Interview avec notre collègue Rien van Bemmelen. Il y a 15 années il a été engagé au sein de Bureau Veritas en tant qu’inspecteur technique du département Inspections Electriques. Par cet interview nous avons posé des questions sur son expérience professionnelle, sa routine quotidienne et demandé son avis pratique pourque de nouveaux collègues puissent en profiter. Malheureusement une traduction n’est pas disponible.

Collega Rien van Bemmelen werkt al ruim 15 jaar bij Bureau Veritas. We zijn benieuwd naar zijn functie en ervaringen bij Bureau Veritas. Jij ook? Lees snel verder.

Rien is inspecteur voor onze afdeling Electrical. “Ik inspecteer elektrische installaties in de ruimste zin van het woord. Het kan klein of groot zijn, in explosiegevaarlijk gebied, op zee of aan wal, in havens en industriegebieden, in binnenland of buitenland. De bedrijven variëren van chemie, olie en gas, overslagbedrijven, nutsbedrijven, lokale overheid tot infrastructuur (tunnels). Het kan een NEN 1010 inspectie zijn, een NEN 3140 of NEN 3840, een inspectie volgens de machine richtlijn, een document controle, een ontwerpcontrole enzovoort.”

Al ruim 15 jaar. We vragen Rien wat hij zo leuk vindt aan werken bij Bureau Veritas. "De grote variatie en technische diepgang in mijn werkzaamheden en de vrijheid die ik ervaar."

Een gemiddelde werkdag voor Rien begint eigenlijk al de dag ervoor. Voorbereiding is heel belangrijk: “Wie is de contactpersoon, is reeds een rapport aanwezig dat ik moet uitprinten, hoe vroeg kan ik terecht. Ik rij naar de klant toe en na een introductie waarbij ik me op de hoogte stel van de actuele stand van zaken ga ik, meestal alleen, eerst de laagspanningsruimte inspecteren. Dat is eigenlijk een soort grote meterkast. Vandaar uit loop ik de installatie door het bedrijf na. Ondertussen voer ik zoveel mogelijk metingen uit.”

Na de inspectie werkt Rien het rapport thuis uit. Dan loopt de dag heel anders. “Dan onderbreek ik het bureauwerk graag om tussendoor te gaan sporten.”

Rien kan ronduit vertellen over zijn ervaringen in het werkveld. Hij heeft veel dingen gezien en meegemaakt en in de vele jaren dat hij voor Bureau Veritas inspecties uitvoert stapelen de herinneringen en anekdotes zich op. Van barre weersomstandigheden tot proberen te communiceren met dubbele gehoorbescherming bij een luide gasturbine. Mocht je hem in het werkveld tegen komen, vraag er dan zeker naar!

Rien’s advies voor nieuwe Bureau Veritas collega’s luidt als volgt:

“Pak je rust wanneer dat kan, wees flexibel en neem de tijd die je nodig hebt.”